ובקצרה, היתרונות של קידום ממומן
רוב המשתמשים המחפשים בגוגל ודאי מכירים את הפרסומות המופיעות בצד העמוד או שלושת תוצאות החיפוש הראשונות אשר מסומנות כמודעות ממומנות. בדרך זו אפשר להופיע בדף הראשון של גוגל בעזרת הפלטפורמה Google Adwords. מערכת זו מאפשרת לעסקים להופיע בראש עמוד התוצאות. ובמידה והגולשים לחצו על המודעה, בעל העסק ישלם עבור הקליק. יתרון בשיטה זו היא החשיפה המיידית. קידום ממומן אשר פועל מהר, וניתן להופיע במספר רב של ביטויים במיקומים עליונים בגוגל, גם אם התקציב הוא לא גדול. PPC מאפשר גם שליטה בתקציב, בעל העסק קובע מראש מה גובה התקציב, ועל פני כמה ימים הוא יתחלק. תהליך זה הוא גמיש מאוד ונוח לשינויים, ניתן להפסיק את הפרסום בכל רגע, לעדכן ולהסיר את המודעות. רוב הגולשים מעדיפים ללחוץ על התוצאות האורגניות, וחלקם אף מאמינים שחברות שמדורגות גבוה הן חברות מובילות בשוק. מצד שני אם התוצאה מנוסחת באופן קליט ומדוייק, היא יכולה לתפוס את עין הגולש וברגע שיקליק על הקישור הרלוונטי הראשון, הוא כבר לא ימשיך לתוצאה נוספת. עד כמה זה מסובך? שיטה זו אינה מצריכה ידע מעמיק, אבל כן מחייבת למידה של גוגל אדוורדס. לכן, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר כדאי להיעזר במומחים בקידום בעלי ידע ונסיון מקצועי בתחום, שיודעים לנהל קמפיינים, לחדד ולשפר את הקמפיין בעזרת כלים וטריקים שונים ולהגיע לתוצאות אופטימליות. כמה זה עולה? המחיר הוא תלוי תחרות, יכול לנוע בין שקל אחד עד ל-100 ש"ח לקליק ואף יותר, וגם אם שילמת הרבה כסף, עדיין אין הבטחה על המקום הראשון, המיקומים משתנים בכל רגע ונקבעים ע"י מכרזים. מחיר לקליק בשילוב עם איכות הקישור. היתרון של גוגל אדוורדס בכך שהוא מספק ממשק רחב למפרסמים ונותן כלים סטטיסטיים רבים לניתוח התנועה באתר, מחקר מילות מפתח, פירוט ביצועי הקמפיין. כמות המתחרים על מילות חיפוש ועוד. מה עדיף, קידום אורגני או ממומן? לרוב כדאי לשלב בין השניים, קידום ממומן טוב לקידום לטווח הקצר, אפשר להגיע לתוצאות ראשונות באופן מיידי, ללמוד אילו ביטויים עובדים לעסק ומה כדאי לשפר. הוא יכול לבוא כתהליך משלים לקידום אורגני כתהליך למידה וניסוי לביטויים נכונים, איזה קמפיין עובד וטוב עבור העסק טרם ההשקעה בקידום אורגני. קידום אורגני הוא ארוך טווח, הדירוג במקומות הראשונים הינו תהליך שלוקח מספר חודשים אבל הוא מתאים לטווח ארוך והוא ימתג וימצב אותך כמוביל בתחום. תוכלו לקרוא על כך עוד במאמר קידום אורגני Comments are closed.
|